Sinds de fusie werken de locaties AMC en VUmc steeds hechter met elkaar samen. En dat betekent ook steeds meer gezamenlijke verhalen, foto’s en video’s om te delen met onze achterban. Hoog tijd dus om óók op social media onze krachten te bundelen: sinds 19 maart is Amsterdam UMC overgegaan op één account voor Twitter, Facebook en Instagram.

Voor en door de medewerkers
Twitter, Facebook en Instagram, wat zijn de verschillen eigenlijk? Fleur Evers, social media manager op locatie VUmc legt uit: “Op de Facebook-pagina posten we veel (patiënt)verhalen en achtergrondartikelen. Op Twitter staan juist korte nieuwtjes en spelen we in op de actualiteit van de dag. Bijvoorbeeld als er een nieuw onderzoek is gepubliceerd. Ook zijn we erg actief op Instagram, het kanaal voor en door onze medewerkers. Daar geven we je een uniek kijkje achter de schermen. Onder andere door de maandelijkse Takeovers, waarbij afdelingen zelf ons account mogen overnemen.”

In contact met patiënten 
“We delen niet alleen op social media”, vervolgt Elmer Bets, visual content specialist op locatie AMC, “we luisteren ook. Als ziekenhuis staan we midden in de samenleving. Of het nou gaat om medewerkers, patiënten, naasten of familieleden: iedereen is tegenwoordig te vinden op social media.” Webcare wordt daarom steeds belangrijker, stelt hij. “Via onze kanalen kan iedereen op een laagdrempelige manier met ons in contact komen. Bijvoorbeeld bij vragen, klachten of opmerkingen. Of als je een bijzonder moment met ons wilt delen”, besluit Bets.

#AmsterdamUMC, wordt lid van onze gezamenlijke kanalen!

Twitter (@amsterdamumc): https://twitter.com/amsterdamumc

Instagram (@amsterdam_umc): https://www.instagram.com/amsterdam_umc/

Facebook: https://www.facebook.com/amsterdamumc.nl/